مراسم عزاداری محرم در فضای باز برگزار می شود 

مراسم عزاداری محرم در فضای باز برگزار می شود 

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
رقیه ملایی گفت:: امسال مراسم عزاداری محرم طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا در فضای باز مسجد و با حداکثر زمان ۲ ساعت برگزار می شود.

«رقیه ملایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: امسال مراسم عزاداری محرم متفاوت تر از سال های گذشته و طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا در فضای باز مسجد و با حداکثر زمان ۲ ساعت برگزار می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه (س) هوکرد بیان کرد: قبل از ورود عزاداران حسینی، مکان عزاداری با کمک اعضای این کانون فرهنگی هنری ضدعفونی می شود.

وی عنوان کرد: همچنین از طریق بلندگوهای مسجد اعلام می کنیم که عزاداران حتما قبل از ورود به مجلس عزای امام حسین علیه السلام برای حفظ سلامت خود و سایرین از ماسک استفاده کرده و هنگام نشستن در این مجلس نیز فاصله اجتماعی را رعایت کنند و توصیه می شود که سالمندان و بیماران خاص در مراسم شرکت نکنند.

ملایی بیان کرد: علاوه بر این قصد داریم طرح فرهنگی هر خانه یک پرچم را در سطح روستا اجرا کنیم به همین منظور با مشارکت اعضای کانون و اهالی روستا، بر سر درب منازل پرچم یا حسین نصب می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه (س) هوکرد اظهار کرد: این طرح با هدف ترویج فرهنگ حسینی، تعظیم شعائر الهی و فضاسازی محله ها و روستا متناسب با شور حسینی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: همچنین با کمک بچه مسجدی های عضو کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه (س) قرار است مسجد و حسینیه سیاه پوش شود.

ملایی در خاتمه ابراز کرد: از آنجایی که امسال به دلیل شیوع کرونا امکان برپایی سفره های نذری در مسجد و حسینیه نیست بنابراین تصمیم گرفتیم با رعایت کامل نکات بهداشتی غذای گرم پخت و بسته بندی کرده و درب منازل خانوارهای نیازمند به ویژه افراد متضرر از کرونا توزیع کنیم.

 

شایان ذکر است؛ کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه (س) یکی از کانون های فرهنگی هنری روستایی مساجد جنوب کرمان است که در روستای هوکرد از توابع شهرستان جیرفت قرار دارد.

پایان پیام/ 586